حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » » » جدیدترین اخبار کرونا در ایران| ایران گردی "دلتا" تازه آغاز شده/ ادامه روند کُند واکسیناسیون / ویروس منحوس دوباره غافلگیرمان کرد

درحالی که وزیر بهداشت چندی پیش خبر از مدیریت کم هزینه پیک پنجم داد روز گذشته حسن روحانی اعلام کرد ویروس دلتا غافلگیرانه از مبادی غیررسمی خود را به قلب کشور رسانده است.

...

به‌ گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: تایید رسمی آغاز پیک پنجم کرونا آنهم با ویروس جهش یافته هندی یا همان دلتای خودمانی از سوی رئیس دولت درست زمانی مطرح شده است که بسیاری از کارشناسان براین باورند که غافلگیری مجدد مسئولان مربوطه دراین زمینه بیانگر این نکته است که احتمالاً باید منتظر آغاز پیک ششم نیز باشیم.

حسن روحانی روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: علی‌رغم تمهیدات و اقدامات انجام شده، وارد پیک پنجم بیماری شده‌ایم، اما نکته مثبتی که در گزارش‌ها درمورد ویروس جهش یافته هندی ملاحظه شده این است که فاصله بین ابتلا و بستری و همچنین بستری و فوت زیاد است و درآمار مرگ و میر نسبت به گذشته شرایط بهتر است.

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از ورود ویروس هندی به کشور همه اقدامات نظارتی و کنترلی در مرزهای کشور انجام شده است، گفت: متاسفانه مسیرهای غیر مجاز به ورود ویروس به کشور کمک کرده و اکنون ویروس دلتا خود را به قلب کشور رسانده است.

این درحالی است که کارشناسان بهداشت و درمان بااشاره به اظهار نظر چندی پیش وزیر بهداشت مبنی بر مدیریت کم هزینه پیک پنجم و سخنان روز گذشته حسن روحانی معتقدند: این اظهار نظرها بیانگر این نکته است که ویروس دلتا تازه ایران گردی خود را آغاز کرده و احتمالاً دوباره باید منتظر آغاز پیک ششم در میانه پیک پنجم باشیم؛ دقیقاً اتفاقی که در بهار 1400 تجربه کرده‌ایم.

این گروه تاکید دارند: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد هفته‌های پایانی تیرماه بدون تردید شرایط نامناسبی در پیک پنجم تجربه می‌شود به این دلیل که علاوه بر کندی روند واکسیناسیون به دلایل مختلف شاهد عدم تناسب انجام تست‌های غربالگری در بخش‌های مختلف نیز بوده‌ایم و در عین حال هم هموطنان که اغلب از ادامه محدودیت‌های کرونایی خسته شده‌اند تقریباً به پروتکل‌ها بی‌توجه شده‌اند.

در این زمینه کارشناسان بهداشت و درمان تاکید دارند که به استناد سخنان رئیس دولت میزان توجه و رعایت پروتکل‌ها به حدود 66 درصد رسیده است که در شرایط فعلی با توجه به قدرت سرایت و بیماری‌زایی بالای ویروس جهش یافته می‌تواند در 14 روز آینده برای نظام بهداشت و درمان کشورمان دردسرساز باشد، دردسری که به گفته وزیر تاب‌آوری نظام سلامت در این دوره تضمینی ندارد.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 734 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 332 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 61 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 182 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 74 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 85 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 145 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 24 هزار و 944 مورد رسیده است.

وی به فوت 9 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 211 نفر رسیده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.